کد خبر: 1230805
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «جوان»:
دولت به جد به دنبال این است منابع درآمدی خود را به خوبی مدیریت کند و از افرادی که باید به درستی مالیات پرداخت کنند، مالیات‌ستانی درست و بجایی انجام دهد.

جوان آنلاین: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است: دولت سیزدهم در زمینه تحقق عدالت مالیاتی به خوبی اقداماتی را در راستای اخذ مالیات واقعی از مشاغل خاص و همچنین جلوگیری از فرار‌های مالی انجام داده است و این مسئله یک گام مثبت و کلیدی به سمت عدالت درآمد‌های مالیاتی قلمداد می‌شود که باید تداوم یابد.
 
علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به آغاز طرح اخذ مالیات از مشاغل پردرآمد و خاص و تحقق عدالت مالیاتی در این بخش به «جوان» می‌گوید: دولت به جد به دنبال این است منابع درآمدی خود را به خوبی مدیریت کند و از افرادی که باید به درستی مالیات پرداخت کنند، مالیات‌ستانی درست و بجایی انجام دهد. 
وی با بیان اینکه اقدامات مالیاتی دولت در برخی حوزه‌ها توانست امور مربوط به اخذ مالیات را ساماندهی کند، می‌افزاید: این اقدامات تا حد زیادی توانست جلوی فرار‌های مالیاتی را بگیرد. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهتمام دولت در زمینه اخذ مالیات از مشاغل خاص و پردرآمد تأکید می‌کند: این مسئله به جد می‌تواند کمک کند ما به جای اینکه بخواهیم پایه‌های مالیاتی‌مان را افزایش دهیم و فشار بیشتری بر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کنیم، بتوانیم از طریق جلوگیری از فرار‌های مالیاتی که یکی از آن‌ها مالیات از مشاغل خاص و پردرآمد است، منابع مالیاتی کشور را وصول کنیم. 
وی ادامه می‌دهد: مشاغل خاص و پردرآمد به واقع مشاغلی هستند که عملاً از چرخه اقتصادی کشور منتفع شده‌اند، اما مالیات لازم را پرداخت نمی‌کنند، از این رو مالیات‌ستانی در این بخش باید واقعی شود. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به درستی جلوی فرار‌های مالیاتی را بگیریم، تأکید می‌کند: به واسطه جلوگیری از فرار‌های مالیاتی به خوبی می‌توانیم عدالت مالیاتی را در کشور محقق کنیم. 
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشاغل خاص یارانه دریافت می‌کنند و از زیرساخت‌های کشور منتفع می‌شوند، می‌افزاید: این پذیرفتنی نیست که این مشاغل از این امکانات استفاده و در نهایت از پرداخت مالیات استنکاف کنند. 
وی با بیان اینکه مالیات‌ها از جمله منابع درآمدی دولت است، می‌گوید: دولت به هر میزان که دستش در این بخش باز باشد، بهتر می‌تواند به تعهدات بودجه‌ای خود عمل کند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت و سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات تصریح می‌کند: به واقع پیرو اقدامات دولت و سازمان امور مالیاتی ما در سال‌های۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منابع درآمدی که در بودجه سالانه در زمینه مالیات‌ها پیش‌بینی شده بود، در برخی سال‌ها ۱۰۰درصد و در برخی سال‌ها ۱۰۸درصد محقق شده است. 
وی تأکید می‌کند: شرایط به نحوی است که ما در سال‌های مختلف حتی ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش درآمد مالیاتی پیش‌بینی‌شده داشته‌ایم، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد دولت به سمت مالیات‌ستانی واقعی حرکت کرده است. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: دولت سیزدهم در زمینه تحقق عدالت مالیاتی به خوبی اقداماتی را در راستای اخذ مالیات واقعی از مشاغل خاص و همچنین جلوگیری از فرار‌های مالی انجام داده است و این مسئله گامی مثبت و کلیدی به سمت عدالت درآمد‌های مالیاتی قلمداد می‌شود که باید تداوم یابد.
وی تصریح می‌کند: سازمان امور مالیاتی تنها به اخذ مالیات توجه نکرده و حمایت‌هایی در قالب معافیت‌های مالیاتی پیرو رونق تولید لحاظ کرده است، بنابراین مسیری که دولت در موضوع مالیات‌ستانی طی دوسه سال گذشته در دستور کار خود قرار داده واقعاً به سمت حمایت از تولید بوده است که می‌تواند حرکت به سمت بهبود شرایط اقتصادی را فراهم کند.

برچسب ها: عدالت ، مالیات ، مشاغل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار